ההזדמנות שלך לקריירה בהייטק נמצאת לפנייך!

    אני מאשר/ת קבלת דיוורים ישירים ודברי פרסומת ממכללת Net4U בכפוף למדיניות הגנת הפרטיות

      הזן את הפרטים והורד את הסילבוס

      אני מאשר/ת קבלת דיוורים ישירים ודברי פרסומת ממכללת Net4U בכפוף למדיניות הגנת הפרטיות

      לקבלת הסילבוס בוואטסאפ

      בניית קורות חיים למשרות בהייטק – איך עושים את זה נכון?

      רוצים להיכנס אל תוך קהילת ההייטק הישראלית? סיימתם לימודים ואתם לא יודעים כיצד למשוך את העין של המגייסים ולבנות קורות חיים שיבליטו את הכישורים שלכם ויובילו אתכם אל עבודה בהייטק ואל משרת החלומות שלכם? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

      השלב הראשון בחיפוש עבודה הוא בניית קורות חיים. קורות חיים להייטק, בניגוד לתחומים אחרים, צריכים להיות בנויים בצורה ברורה ומדויקת יותר. זכרו כי לכל משרה יש לא מעט מועמדים שונים ולכן בכדי שתוכלו לבלוט על פני כולם ולעבור לשלב הבא בתהליך המיון למשרה המבוקשת, אתם חייבים לדעת כיצד לבנות את קורות החיים שלכם בצורה נכונה וחכמה.

      איך עושים זאת? קראו את המאמר הבא ותמצאו מידע חשוב וטיפים שיעזרו לכם.

      התאימו את קורות החיים למשרה המבוקשת

      רבים אשר מגישים את המועמדות שלהם לעבודה בהייטק יכולים להתאים לכמה סוגים של משרות שונות, ואם גם אתם מתכוונים להגיש מועמדות לכמה משרות שונות, אתם חייבים לדעת להתאים את קורות החיים שלכם למשרה המבוקשת. לכן, בנו לעצמכם כמה סוגים של מסמכי קורות חיים המתאימים למשרות אליהן אתם רוצים לגשת, כך שתוכלו לציין בהם בדיוק את התכונות הנדרשות לכל משרה וכך להבליט את היתרונות שלכם עבור אותה משרה ולא להיות במצב בו היתרונות שלכם למשרה הספציפית הזו מוסתרים בין שלל תכונות אחרות שהן פחות רלוונטיות לאותה המשרה.

      בכדי לעשות זאת בצורה טובה בצעו מחקר על המשרות השונות אשר יכולות להתאים לכם. בדקו אילו תכונות המעסיקים מחפשים לאותן משרות ומה יבליט אתכם על פני האחרים. לדוגמא, יכול להיות שיש לכם ניסיון ספציפי בנושא מסוים שהוא רלוונטי למשרה מסוימת, ופחות רלוונטי למשרות אחרות, אותו הדגישו בקורות החיים המיועדים למשרה הרלוונטית, ובמסמכי קורות חיים אחרים תוכלו לתת פחות דגש על הניסיון הזה.

      השתמשו במילות מפתח

      היום חברות ההייטק מקבלות אין ספור מסמכי קורות חיים ולכן רבות מהן עושות שימוש בתוכנות אשר סורקות את המסמכים הללו ומסייעות למשאבי האנוש לקלוט את קבצי קורות החיים הרלוונטיים יותר. לכן, כאשר אתם כותבים קורות חיים, עשו שימוש במילות מפתח רלוונטיות עבור המשרה המבוקשת. לדוגמא "פיתוח תוכנה", "מנהל מוצר", "מעצב", "מתכנת Python" וכדומה. התוכנה תקלוט את מילות המפתח וכך תתעדף את קורות החיים שלכם לאותה המשרה.

      כפי שכתבנו בפסקה הקודמת, קורות החיים צריכים להיות מותאמים למשרה כך שאם תתאימו כמה שיותר מילות מפתח רלוונטיות, כך תוכלו לאפשר למערכת לתת תעדוף גבוה יותר לקורות החיים אותם אתם שולחים.

      הקפידו על ניסוח נכון וכתיבה מדויקת

      זה אולי נשמע מובן מאליו, אך תתפלאו לשמוע כמה פעמים חברות ההייטק מקבלות קורות חיים עם שגיאות כתיב, ניסוח או הקלדה. בין אם אתם שולחים קורות חיים באנגלית או בעברית, אתם חייבים להיות בטוחים כי הם מנוסחים בצורה נכונה ומדויקת.

      קראו את המסמך כמה פעמים ואם אתם לא מספיק חזקים בכתיבה, במיוחד אם זה לא בשפת האם שלכם, היעזרו באדם מומחה אשר יוכל לקרוא את קורות החיים ולתת לכם חוות דעת מקצועית.

      בנוסף, נסחו את פסקאות הניסיון או התיאורים בצורה שתאפשר למעסיקים ללמוד על היכולות שלכם, אך אל תאריכו יותר מידי. מגייסים בדרך כלל מסתכלים בעיקר על העמוד הראשון בקורות החיים, רק בשלב הבא של המיונים אולי יבחנו יותר לעומק, ועל כך תוכלו כבר לספר בראיון.

      צירוף תמונה למשרות רלוונטיות

      אם אתם שולחים קורות חיים למשרות בהן המראה החיצוני הוא חשוב, צרפו תמונה מתאימה. שימו לב – זה לא מתאים לכל משרה, אלא בעיקר במשרות בהן הפנים שלכם יהיו בפרונט כמו משרות ניהוליות משמעותיות. במידה ואכן תמונה יכולה להיות רלוונטית, הקפידו על צילום מקצועי הכולל בעיקר את הפנים, החל מהצוואר ומעלה, בדומה לתמונת פספורט. הקפידו על לבוש ייצוגי שמתאים לתפקיד וחייכו בתמונה – זה גורם לכם להראות נגישים יותר ובדרך כלל יוצר רושם טוב יותר על המועמד.

      תנו דגש על הניסיון שלכם

      במגוון רחב של תפקידים בהייטק המקום בו למדתם יהיה הרבה פחות חשוב לעומת הניסיון שלכם. אם יש לכם ניסיון ספציפי בתחום המתאים למשרה המבוקשת, הכרה שקיבלתם על עבודה מוצלחת בתחום, פרויקטים ידועים שלקחתם בהם חלק – כל זה כדאי לציין בחלק הניסיון בקורות החיים ולהקפיד לתת את המידע על הניסיון שלכם שרלוונטי לאותה המשרה.

      תחזקו את פרופיל הלינקדאין שלכם

      הצד הבא של לא מעט מגייסים אשר מקבלים את קורות החיים שלכם הוא לבדוק את פרופיל הלינקדאין שלכם. אם אתם מתחילים להגיש קורות חיים ולחפש עבודה בהייטק, צרו פרופיל בלינקדאין או עדכנו את הפרופיל הקיים. בפרופיל אתם יכולים לתאר הרבה יותר על הניסיון שלכם, הידע שלכם, פרויקטים שונים שאתם גאים בהם, מידע אישי ועוד.

      צרו פרופיל שיגרום למגייס לפנות אליכם ומדגיש את היתרונות שלכם על פני אחרים וכמובן, הקפידו להתאים בינו לבין קורות החיים שלכם כדי שלא יהיו פערים אשר יגרמו למגייס לחשוש כי קורות החיים שהגשתם לא מדויקים או אמינים.

      דילוג לתוכן