ההזדמנות שלך לקריירה בהייטק נמצאת לפנייך!

    אני מאשר/ת קבלת דיוורים ישירים ודברי פרסומת ממכללת Net4U בכפוף למדיניות הגנת הפרטיות

      הזן את הפרטים והורד את הסילבוס

      אני מאשר/ת קבלת דיוורים ישירים ודברי פרסומת ממכללת Net4U בכפוף למדיניות הגנת הפרטיות

      לקבלת הסילבוס בוואטסאפ

      מה זה סייבר הגנתי? ולמה כדאי לכם ללמוד את התחום הזה?

      וירוסי מחשב נוצרו כבר בתחילת שנות ה 70, וסללו את הדרך לפיתוחן של תוכנות ההגנה והאנטי וירוס, אך היום כבר מדובר בתחום הרבה יותר רחב והצורך ביצירת הגנה אמיתית למערכות המחשבים הפך לצורך חובה במגוון רחב מאוד של תחומים שונים.

      בעידן של היום, בו האינטרנט הפך לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום של כולנו, מערכות סייבר הגנתי נוצרות ומשתדרגות מידי יום, אבל עם כל פעולת הגנה חדשה, נוצרות גם דרכים של הצד השני לעקוף אותה.

      הסתכלו למשל על הדרך שבה התפתחו תוכנות האנטי וירוס. אם בתחילה היה מדובר בתוכנות פשוטות מאוד אשר מעניקות הגנה למחשב או לשרת, עם הזמן האקרים מצאו דרכים לעקוף את התוכנות הללו ולכן היום מערכות האנטי וירוס הן הרבה יותר מתוחכמות וחייבות לכלול אלמנטים אשר יודעים לזהות ניסיונות מעקף כאלו ויודעים לבצע את ההגנה הטובה והמתקדמת ביותר.

      יחד עם זאת, לא תמיד אפשר לחכות למערכות הללו ולמפתחים שלהן שיעדכנו אותן, ולכן יש צורך באנשי מקצוע בתחום הסייבר ההגנתי.

      סייבר הגנתי מול אבטחת סייבר

      למרות שמדובר בשני מושגים שקשורים זה לזה, יש הבדלים חשובים בין השניים שחשוב להכיר.

      המושג אבטחת סייבר מתייחס לאוסף של פתרונות או אסטרטגיות שונות בהן עושים שימוש על מנת למנוע סכנות ואיומים ולהגן על המידע.

      לעומת זאת, המושג סייבר הגנתי מתייחס לפעולות ואסטרטגיות בהן נוקטים על מנת ליצור הגנה פעילה בזמן של איומי סייבר או ניסיונות התקפה. בתוך הסייבר ההגנתי נכללות פעולות כמו התקנה ותחזוקה של תוכנות המשמשות בתור בסיס לתשתיות האבטחה של הארגון, ניתוח נתונים וזיהוי של נקודות חולשה או מקומות פגיעים דרכם יהיה ניתן לתקוף את המערכת, הטמעה של פתרונות הגנה בזמן אמת ויכולת להגיב באופן מיידי במקרה של תקיפה, התאוששות לאחר תקיפת סייבר וחיזוק ההגנה על המערכת ועוד.

      מהי המטרה של סייבר הגנתי?

      בדיוק כפי שזה נשמע, סייבר הגנתי הינו אוסף של פעולות אשר מבוצעות כדי לעקב התקפות סייבר או לעצור אותן במהלך ניסיון תקיפה. המטרה היא לטשטש את התוכנית של התוקף, להקשות עליו לחדור ליישומים, לרשתות ולמערכות של הארגון ולנטרל במהירות את האיום. בנוסף, הגנת סייבר אקטיבית מסייעת לארגונים לאסוף מידע חשוב תוך כדי האיום על מנת להבין את המקור ממנו הוא הגיע ולמנוע התקפות דומות בעתיד.

      לימודי סייבר הגנתי במכללת נט פור יו

      תכנית לימודי הסייבר במכללת נט פור יו כוללת לימודי סייבר הגנתי אשר מיועדים לסטודנטים אשר מעוניינים להצטרף אל חזית הטכנולוגיה וללמוד כיצד להתגונן מפני איומי הסייבר הקיימים כיום בתעשייה ובשירות הציבורי בצורה הטובה ביותר. הקורסים כוללים לימודים במגוון רחב של נושאים שונים כמו אבטחת מידע, סביבות שרתים ורשתות, קריפטוגרפיה, סייבר ועוד, כך שלאחר סיום הלימודים התלמידים שלנו יכולים להשתלב בעבודה במגוון רחב של חברות וארגונים שונים בארץ וברחבי העולם.

      קורס סייבר הגנתי מתמקד בתגובות לאיומים חמורים, אשר מתהווים בזמן אמת ומאפשר ללמוד כיצד להתמודד איתם. הקורס מאפשר לסטודנט לפתח ראייה ארגונית של תחום הסייבר ההגנתי מנקודת מבט של ישות היוצרת הגנה ואבטחה וכך להעניק את הפתרונות הטובים ביותר בתחום.

      בתחום הזה, לא רק ההבנה הטכנית היא חשובה, אלא גם היכולת להבין את האיומים ואפילו לצפות אותם מבעוד מועד, וכן לקבל החלטות שונות בסביבה לוחצת ובזמן אמת ואלו מיומנויות שחייבים ללמוד אותן.

      במהלך הלימודים במכללת נטפוריו, בין אם זה בתחומי סייבר ואבטחת מידע, ובין אם בלימודי סייבר הגנתי בלבד, התלמידים מקבלים את כל הידע והכלים בכמה תחומים:

      1. ידע כללי – יכולת הבחנה בין המבנים הטכניים השונים של מערכות המידע המאפשרים לבצע תקיפות סייבר, יכולת לקבוע את הגורמים האנושיים הקשורים לתקיפה והגנה על מערכות המחשבים והיכרות עם הונאות הסייבר השונות.
      2. מיומנויות – למידה המתייחסת לפן הטכני של תקיפות הסייבר וכוללת לימוד של המיומנויות הנדרשות על מנת להעריך את האיומים ולזהות את ההזדמנויות אשר יכולות להוביל להתקפת הסייבר ולדעת כיצד לתת מענה מיידי לכל מקרה בזמן אמת.
      3. פרקטיקה – התייחסות לפרקטיקות סייבר הגנתי ולפעולות אמיתיות אותן נדרש לבצע בכדי לבצע הגנת סייבר מוצלחת ונכונה. זה יכול לכלול שימוש בחומות אש, מערכות אנטי וירוס ועוד מערכות טכנולוגיות הגנתיות, וכן התייחסות לשיקולי הנדסת אנוש אשר יכולים לתת פתח להתקפות סייבר. בצורה הזו התלמידים מקבלים בקורס ידע אמיתי והבנה מקצועית של ההזדמנויות והפגיעויות העומדות בפני הארגון וכך הם יכולים ליצור יכולות הגנה אקטיביות ויזומות בצורה נכונה וטובה יותר.

      מקצוע העתיד – פתוח בפניכם

      בכל יום שעובר הטכנולוגיה הופכת למתקדמת יותר ויותר ונכנסת לחיים של כולנו, וזה הזמן שלכם ללמוד מקצוע שיאפשר לכם לעמוד בקדמת הטכנולוגיה ומקצוע שתמיד יהיה לו ביקוש. ככל שהטכנולוגיה תתפתח, האיומים יגברו, והצורך במומחי הגנת סייבר ילך ויגדל.

      אם אתם מעוניינים לבנות קריירה מצליחה בעולם ההייטק וללמוד מקצוע שיש לו ביקוש במגוון עצום של תעשיות שונות, זוהי ההזדמנות שלכם!

      דילוג לתוכן