ההזדמנות שלך לקריירה בהייטק נמצאת לפנייך!

    אני מאשר/ת קבלת דיוורים ישירים ודברי פרסומת ממכללת Net4U בכפוף למדיניות הגנת הפרטיות

      הזן את הפרטים והורד את הסילבוס

      אני מאשר/ת קבלת דיוורים ישירים ודברי פרסומת ממכללת Net4U בכפוף למדיניות הגנת הפרטיות

      לקבלת הסילבוס בוואטסאפ

      כל מה שאתם צריכים לדעת על לימודי פיתוח תוכנה

      פיתוח תוכנה הוא ללא ספק אחד מהתחומים המשגשגים ביותר בעידן החדש, בעידן בו רוב הפתרונות לכל בעיה ולכל צורך מבוססים על תוכנה. יישומי אינטרנט וניידים, מתן שירותים דיגיטליים, תוכנת ביניים ומערכות שונות, בין היתר, כל אלו הם תוצאה של פיתוח תוכנה.

      איך זה עובד?

      על פי ההגדרה של חברת IBM, פיתוח תוכנה הוא סט של פעילויות מתוך תחום מדעי המחשב, כאשר כל הפעילויות הללו מוקדשות לתהליך של יצירה, עיצוב, תפעול ותמיכה בתוכנה. כלל הפעילויות הללו כוללות מגוון רחב של נושאים ותתי – תחומים בהם משתמשים על מנת ליצור את התוצר הסופי שהוא התוכנה השלמה המוכנה לפעולה.

      בכדי לפתח תוכנה בצורה מוצלחת, יש כמה שלבים עיקריים אותם צריך לעבור:

      1. מחקר: השלב הראשון הוא שלב המחקר בו בודקים איזו בעיה התוכנה אמורה לפתור, מהם כלל הרעיונות שעומדים מאחורי המערכת ואיך מאחדים את כל הרעיונות הללו למוצר אחד. לאחר מכן, מבצעים מחקר שוק ובדיקה מקיפה הבודקת האם התוכנה הסופית תוכל לפתור באמת את הבעיות עבורן היא נדרשת, מהו קהל היעד לאותה תוכנה, האם יש תוכנות דומות שכבר קיימות, מה יהיה היתרון התחרותי של התוכנה ועוד.
      2. אפיון ועיצוב: בתחילה יוצרים מסמך של דרישות המערכת אשר יכלול את כל הדרישות הפונקציונליות והלא פונקציונליות של התוכנה ואת ההיקף והמגבלות של מוצר התוכנה לבניית ה-MVP, וכל מה שנדרש על מנת להגדיר את עיצוב המערכת.
      3. פיתוח: בשלב זה מפתחי התוכנה מתחילים בכתיבת הקוד והקמת התוכנה עצמה, בהתאמה לדרישות וההגדרות שקיבלו מראש.
      4. בדיקה: בסיום עבודות הפיתוח מבצעים בדיקות תוכנה מקיפות אשר בוחנות את השימוש בתוכנה ואת המענה לדרישות. בין הבדיקות הללו נכללות בדיקות מערכת, אינטגרציה, ממשק משתמש, ביצועים, אבטחה, תאימות ועוד.

      התפקיד של אנשי פיתוח תוכנה

      אנשי פיתוח תוכנה יכולים לעסוק בכמה תפקידים שונים בהם הם מבצעים את חלקם כמפתחי התוכנה ומביאים את הידע שלהם לתפקיד על פי הצורך.

      למשל:

      • מנהלים בכירים ובעלי עניין – לרוב, זה יהיה בעל התוכנה או החברה אשר מפתחת את אותה מערכת, והתפקיד שלו יהיה לזהות את דרישות המוצר ולפקח על הצוותים כך שהפרויקט יבוצע בצורה הנכונה והטובה ביותר בהתאם לחזון שלו ושל החברה בה הוא עומד בראשה.
      • מנהלי פרויקטים – למנהלי פרוייקטים יש תפקיד מעשי יותר, לעומת המנהלים הבכירים. מנהלי פרויקטים אחראיים לפירוק המשימות, האצלת סמכויות לחברי הצוות ויצירת תקשורת נכונה בין הצוותים השונים העמלים על הפרויקט, תוך פיקוח מתמיד על הליכי הפיתוח וזמני העבודה.
      • מפתחי תוכנה – מפתחי תוכנה יכולים להיות בכמה דרגות שונות, בהתאם לידע והניסיון שלהם. בתוך הקטגוריה הזו תוכלו למצוא מפתחי קצה המתמחים בבניית הצד הפונה למשתמש של התוכנה, מפתחים שמתכנתים את צד השרת של המערכת וכותבים את התגובות של התוכנה ומפתחי full stack אשר יכולים לשמש בשני הקצוות ויכולים לבצע את הפיתוח של שני הצדדים, גם צד השרת וגם צד המשתמש.
      • מעצבי UI/UX – בגדול, הם אחראיים על העיצוב ולא על הפיתוח, אבל היום חברות יתנו עדיפות למעצבים שיש להם גם רקע והבנה בפיתוח תוכנה, שכן בצורה הזו הם יכולים לבצע את העיצוב בצורה שתתאים יותר גם למפתחים ולהקל על הליכי פיתוח התוכנה.

      מה לומדים בקורסי פיתוח תוכנה?

      מעבר לכתיבת הקוד ולעבודה הטכנית עצמה, הקורסים של מכללת נט פור יו מעניקים לכם גם ידע פרקטי חשוב וחיוני מאוד לעבודה עצמה כמו יכולת קיום תקשורת נכונה מול צוותי עבודה שונים ובעלי תפקידים אחרים העמלים על אותו הפרויקט, ביצוע תיעוד נכון ומדויק של כל חלק בפרויקט, מידע על תקנים שונים, כלי עבודה מקצועיים, הובלת אסטרטגיות עבודה נכונות ועוד.

      במכללת נטפוריו תקבלו ידע בשפות ובטכנולוגיות הפופולריות ביותר בפיתוח תוכנה, תלמדו על שיטות עבודה בהנדסת תוכנה אשר יאפשרו התייעלות בעבודות הפיתוח תוך הבטחת איכות העבודה, תצברו ניסיון ביצירת אפליקציות בפלטפורמות שונות, כולל אינטרנט ומובייל, תפתחו מיומנויות לניהול מערכות, שירותים ואפליקציות בענן, תלמדו כיצד לפתח תובנות לגבי המערכת והמשתמשים כך שתהליך הפיתוח יהיה מותאם ונכון יותר ועוד.

      כל אלו הינם כלים חשובים וחיוניים מאוד אשר יאפשרו לכם להפוך לאנשי פיתוח תוכנה מצליחים ויאפשרו לכם לקדם את הקריירה שלכם בצורה הטובה ביותר.

      מלווים אתכם לאורך כל הדרך

      במכללת נט פור יו אנו מאמינים בכך שכל אדם יכול וצריך תמיד לשאוף קדימה, וגם אם הגעתם לפסגת השאיפות שלכם, זה הזמן להסתכל על הפסגה החדשה. אצלנו לא רק תלמדו מקצוע, אלא תקבלו עוד מגוון אפשרויות ללימודי המשך, קורסים משלימים וליווי לאורך כל הדרך כך שתוכלו להתמיד ולהתקדם כל הזמן, ותמיד למצוא את האתגר החדש בו תוכלו לעמוד.

      אם אתם רוצים להיכנס לתחום ההייטק ולהתחיל לעסוק בפיתוח תוכנה, זה המקום הטוב ביותר בו אתם יכולים להתחיל את הצעדים הראשונים שלכם אל עבר הגשמת החלום, ולקבל ליווי מקצועי מאנשי המקצוע המומחים בתחום לאורך כל הדרך.

      דילוג לתוכן